WIADOMOŚCI

Mieszane sesje treningowe zespołu HRT
Mieszane sesje treningowe zespołu HRT
Pierwsza z dzisiejszych sesji treningowych była dla zespołu Hispania Racing Team zdecydowanie bardziej udana, niż druga. Rano Bruno Senna i Karun Chandhok zdołali przejechać łącznie 43 okrążenia, po południu jednak, bolid HRT wykonał tylko jedno kółko na torze Albert Park i w wyniku problemu ze skrzynią biegów, nie mógł już powrócić na tor.
baner_rbr_v3.jpg
Karun Chandhok
„Byliśmy gotowi od razu po starcie pierwszej sesji i po siedmiu okrążeniach uzyskałem mój najlepszy rezultat – 1:36,259. Miło było wykonać trochę przydatnych okrążeń, a jednocześnie szkoda, że miałem problem ze skrzynią biegów w drugiej sesji”.

Bruno Senna
„Poranna sesja była dla nas normalna, ale posłużyła również jako testy. Dołożyliśmy znaczną liczbę kilometrów do naszego ogólnego przebiegu, przez co lepiej rozumiemy samochód. Skupiliśmy się na przeprowadzaniu testów aerodynamiki, ale ważna było również poprawa strony mechanicznej i tego jak bolid zachowuje się na wybojach. Był to dobry krok naprzód zarówno pod względem auta, jak i działania zespołu. Ogólne, był to sukces, a ja dobrze się bawię”.

Colin Kolles, szef zespołu
„Wykonaliśmy jako zespół świetną pracę. Dzisiejszego ranka wszystko poszło zgodnie z planem, o wiele łatwiej, niż miało to miejsca podczas narodzin zespołu w Bahrajnie. Pokazaliśmy, że jesteśmy w pełni sprawni. Wszystko poszło niezwykle gładko. Większość części samochodu , podwozie, zawieszenie zostało skutecznie przetestowane pod kątem pełnego dystansy wyścigowego. Wszyscy włożyli wiele wysiłku, aby tego dokonać”.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

21 KOMENTARZY
avatar
pjc

26.03.2010 11:53

0

Robią postępy. Jeżeli w kwalifikacjach wyprzedzą któregokolwiek z nowych to będzie sukces. Myślę,że mają szansę.


avatar
essien15

26.03.2010 11:53

0

Team teamowi nierówny no cóż oni muszą najpierw zadbać o to co pozostałe ekipy już mają czyli mechaniczną stronę tak jak piszę


avatar
dziadu

26.03.2010 11:54

0

o ile zakład , że znowu nie dojadą


avatar
fezuj

26.03.2010 12:02

0

1. pjc - każdy ma szansę ;) 3. dziadu - aż takim hazardzistą to nie jestem ! :)


avatar
pz0

26.03.2010 13:35

0

Wygląda na to że Cosworth stanął na wysokości zadania, natomiast Xtrac dali ciała na całej linii. Wszystkie nowe zespoły mają problemy właśnie z produktami tej firmy.


avatar
pawel3012

26.03.2010 14:23

0

Szkoda mi oby kierowców, a w szczególności Senny. Jedziesz na maxa, dajesz z siebie wszystko a tu nagle brzdęk, i po wyścigu.


avatar
opera9

26.03.2010 14:23

0

silnik maja dobry, tylko bolid trzeba dobrze poustawiać


avatar
danielino07

26.03.2010 20:10

0

Ludzie Oni się cieszą z każdego przejechanego kilometra-paranoja.Od poczatku pisałem że licencja za kasę to robienie z siebie przez FIA pazernych na kasę "pseudo-działaczy"którzy dopuszczeniem do stawki tych kelnerów ryzykują zdrowiem prawdziwych Zawodników,a teraz w akcie desperacji wprowadzają"dla bezpieczeństwa"dziwnie głupie ograniczenia!


avatar
kuczek

26.03.2010 20:16

0

jakoś i tak mnie nie przekonują


avatar
elin

26.03.2010 23:15

0

8. danielino07 - w Bahrajnie jakoś nie stanowili zagrożenia dla tych " prawdziwych Zawodników " ...


avatar
Nadia

04.02.2011 16:24

0

Jest absolutnie piękny. Nie mogę się doczekać zobaczenia go na torze podczas wyścigu.


avatar
lukasz1

04.02.2011 16:46

0

Coś mi się zdaje, że jeżeli boczne wloty w kształcie litery "L" okażą się lepsze od tradycyjnych, to rozpocznie się wielki wyścig, kto pierwszy skopiuje to rozwiązanie. Nareszcie coś nowego, co gruntownie zmienia wygląd bolidu. Ciekawie też wygląda konstrukcja przedniego skrzydła, jest całkowicie inne od reszty stawki. Podobnie jak kanały do chłodzenia hamulców. Zamiast zwyczajnego jak do tej pory wlotu, dodano coś jakby lotkę.


avatar
missblue

04.02.2011 16:51

0

cudo! oby byl rownie szybki co piekny :)


avatar
slepy

04.02.2011 17:36

0

Łukasz, dobrze zwróciłeś uwagę. Nie zauważyłem tego na początku. A moze to nie tylko do chłodzenia hamulców a po to zeby robic tunel powietrzny prosto do wlotów ? Ciekawe ciekawe. TO sie nazywa innowacyjny bolid!!!!


avatar
fezuj

04.02.2011 18:24

0

@missblue - ja był wolał by pozostał tylko piękny;)


avatar
Mrgaryniusz

04.02.2011 20:17

0

ten wlot powietrza za głównym wlotem służy do chłodzenia skrzyni biegów, z tego co wiem


avatar
fullbzikaaa

04.02.2011 20:44

0

Ścigacz nie bolid. Po prostu Piękny.


avatar
Lewy_89

04.02.2011 21:27

0

Taka lotka przy wlocie do chłodzenia hamulców prawdopodobnie daje dodatkowy docisk, ale samego koła. Genialne w swej prostocie. Podobnie działają elementy zawieszenia, które są płaskie i ustawione pod pewnym (określonym w regulaminie) kątem. Ale to rozw. stosują od dawna już wszystkie zespoły ;]


avatar
Grellenort

05.02.2011 10:13

0

Lotka przy wlocie to dodatkowy "spojler", może też poprawić stabilność przedniej osi (coś jak usterzenie pionowe samolotu). Boczne wloty dostarczą więcej powietrza na elementy tylnego zawieszenia, które odpowiednio uformowane dadzą większy docisk tylnej osi. Część też poleci na tylne skrzydło co też nie pozostanie bez wpływu na docisk. Ruchome skrzydło też się z większej dawki powietrza cieszy. Wszystko wskazuje na to że bolid będzie miał niesamowitą przyczepność, przez co też powinien się dobrze prowadzić. Pojechali inżynierzy po bandzie. Renault z wydechem zobaczyli rzecz prostą i skuteczną. McLaren odkrywa aerodynamikę bolidów na nowo.


avatar
Grellenort

05.02.2011 10:17

0

Oczywiście miałem na myśli lotkę przy wlocie do chłodzenia hamulców ;)


avatar
Guzik0

05.02.2011 12:20

0

Praktyka pokaże jego możliwości. McLaren odstaje od innych wyglądem. Nie ma tego "kaczego dzioba". Wkrótce zobaczymy, czy rewolucja jest lepsza od ewolucji.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu